четверг, 19 марта 2020 г.

Зарубіжна література, 6 клас

20.05.2020
Підсумкова контрольна робота. Здати роботу до 22.05.

Написати твір на одну з тем:

1. Чому навчає повість "Міо, мій Міо" Астрід Ліндгрен? Моральні цінності у творі. 

2. Моральні цінності(дружба, кохання, сімейні цінності, повага до інших, любов до батьківщини), що утверджуються у творі "Джим Гудзик і машиніст Лукас" Міхаеля Гельмута. Чим сподобався твір?

3. Мій улюблений герой вивчених творів із зарубіжної літератури у цьому навчальному році. Чим сподобався і за що?



15.05.2020
Тема. "Джим Гудзик і машиніст Лукас" М. Енде


Перегляд відео:

Машиніст Лукас нагадує Ліхтарника із казки А. де Сент-Екзюпері    «Маленький принц».
Герої
Відмінне
Спільне
Машиніст Лукас
«Любив спокій і мир», «не хизувався своєю силою», отримував величезне задоволення від своєї роботи
Працьовитість, почуття обов’язку, вміння 
дотримуватися обіцяного 
слова, 
відповідальність
Ліхтарник
«Гасить ліхтар – мов зірка або квітка засинають»,  це «корисно, тому що красиво». Задоволення від роботи не отримує, не вбачає у ній сенсу, але виконує, тому що «така домовленість»


,         Домашнє завдання.Впишіть в таблиці риси характеру героям твору "Джим Гудзик і машиніст Лукас"
Герої твору

Машиніст Лукас

Джим  Ґудзик

Король Альфонс За Чверть Дванадцята

Пан Ермель

Пані Ваас

Повторити теми: Рей Бредбері, Робер Шеклі, Астрід Ліндгрен, Міхаель Енде та підготуватися до контрольної роботи на наступному уроці


13.05.2020


Тема. Міхаель Андреас Гельмут Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас"

Перегляд відео:
уважно переглядаємо скорочено сюжет твору, оскільки в підручнику немає цієї теми:

Домашнє завдання. Скласти план до твору "Джим Гудзик і машиніст Лукас" письмово до 15.05.


08.05.2020

Тема."Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом

Перегляд відео:

Уважно переглядаємо відео про твір:



Домашнє завдання. Дати письмову відповідь на запитання: чи отримав перемогу Міо над злими чарами? Яким був хлопчик, охарактеризуйте його.Завдання виконати до 13.05.



06.05.2020
Тема. Астрід Анна Емілія Ліндгрен. Основні відомості життя і творчості письменниці. "Міо, мій Міо"

Перегляд відео до уроку:





"Міо, мій Міо" - короткий переказ твору:


Домашнє завдання. Прочитати "Міо,мій Міо" Астрід Ліндгрен.


29.04.2020

Контрольна робота з теми "Поетичне бачення світу"


Початковий рівень  
1.  У чому полягає своєрідність культури Японії? А Вона пов'язана з політикою; Б  вона пов'язана з філософією та мистецтвом; В  вона пов'язана з реальним життям; Г   вона пов'язана з наукою. 
2.  Мацуо Басьо жив... А у XVI ст.;
Б  у першій половині XVII ст.; В  у другій половині XVII ст.; Г   у XVIII ст. 
3.   Псевдонім Мацуо Басьо перекладається як...
А «бананове дерево»;               В «бананове тістечко»; Б «банановий сік»; Г «банановий листок». 
4.  Р. Бернс народився у...
А  1756 р.;           В 1758 р.; Б   1757 р.;                                   Г 1759 р.                               ,
5. Який прийом використав Р. Бернс у вірші «Моє серце в верховині...»?
А Епіфора;         В градація;                           Б  антитеза;                                 Г ретардація.          
6. Якому поетові належить рядок «Моя мрія лине в гори навздогін вітрам»?
А Мацуо Басьо;              В Г. Лонгфелло; Б  Дж. Родарі;                            Г Р. Бернсу. 
7.  У  поемі  Г.  Лонгфелло  «Пісня  про  Гайавату»  використовуються міфи...
А англійців;       .                                                        Б  американців;
В  північноамериканських індіанців; Г   французів. 
8. Птчі-Маніто з поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» — це... А мисливець;
    'В шаман; Б  верховний вождь;                  Г великий дух. 
9.Дж. Родарі став всесвітньо відомим як... А поет;   В казкар; Б  прозаїк;                                                          Гжурналіст; 

Середній рівень  
Підтекст - це...
Достатній рівень  
  Визначте тему та ідею вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині...».
Високий рівень 

Схарактеризуйте образ ліричного героя одного з вивчених творів (на вибір). Поясніть, чому ви обрали саме його.

Роботу виконати до 01.05. Фото роботи надіслати в повідомлення едмодо

24.04.2020
Урок розвитку мовлення(письмово)

Напишіть твір на тему: "Яким я бачу майбутнє людства" або "Роль літератури й мистецтва в майбутньому"

Виконати завдання письмово до 29.04.
Виконане завдання надсилати у формі фото мені у повідомленні едмодо



22.04.2020
Тема. Тестова перевірка знань з попередніх тем 


Уважно повторіть вивчені нижче у цьому блозі теми "Робер Шеклі "Запах думки", Бредбері "Усмішка" (подану інформацію до уроків, відео)та пройдіть тестову перевірку знань розміщену на едмодо.
Тест виконати до 24.04. 12 год.

17.04.2020


Тема. Роберт Шеклі. "Запах думки"

Перегляд відео до теми уроку:




"Запах думки"(аудіокнига):



Домашнє завдання. Уважно переглянути відео до теми уроку. Знати біографію письменника і сам твір "Запах думки". На наступному уроці буде перевірка знань.



15.04.2020
Тема. "Усмішка" Р.Бредбері.
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Переглядаємо відео до уроку:





Аудіокнига оповідання "Усмішка":



Аналіз оповідання "Усмішка"(усне прочитання інформації):
Рік написання – 1952
Жанр. Фантастика, антиутопія, оповідання
Тема. Твір про те, як у далекому майбутньому люди знищили «Джоконду» Леонардо да Вінчі, а маленький хлопчик Том врятував шматочок полотна з усмішкою Джоконди; про майбутнє людства, занепад цивілізації, загибель краси, ідеалів
Ідея. Бредбері утверджує, що краса, увічнена в шедеврах світового мистецтва, знайде свою стежку до людських сердець. Духовне відродження людства починається з духовного відродження кожної людини.
Герої: картина Л. да Вінчі «Джоконда», хлопчик Том, Грігсбі, один з черги, натовп, поліція Місце та час дії. Зруйноване місто, «святковий» день 2061 року
Сюжет. Усмішка Джоконди стала «героєм» оповідання Рея Бредбері. Восени 2061 вцілілі після атомних бомбардувань жителі великого міста відзначають свято – досить дивним, на наш погляд, способом: ламають і трощать все, що дивом збереглося після катастрофи. Свідком цих «святкових» подій став хлопчик Том. Том стає у чергу – влада дозволила кожному бажаючому плюнути на … картину Леонардо да Вінчі «Джоконда». Натовп не тільки плює, але й рве картину на шматки, утоптує в бруд, ламає раму. Жахливе і страшне видовище. Письменник залишає надію – в руки Тома потрапляє шматочок полотна з посмішкою Джоконди.
Конфлікт. У творі декілька конфліктів: між Томом і натовпом, між людиною і суспільством, між красою і вандалізмом. Людство майбутнього в оповіданні Р.Д. Бредбері «Усмішка»: зруйновані міста; дороги, понівечені від бомбардування; радіоактивні поля; одяг із грубої мішковини; «свята» ненависті та руйнації; ненавидять минуле; відмова від цивілізації; надія на відродження «нової» цивілізації («з’явиться людина з душею…, в якої душа горнеться до гарного…»). Духовний шлях Тома Том – сільський хлопчик, єдина дитина в черзі Бажає прийняти участь у святі руйнації та ненависті Замислюється: навіщо плювати, знищувати все прекрасне, вбивати, руйнувати все навколо Цікавиться, чи повернеться цивілізація Зачарований красою витвору мистецтва Розуміє силу Краси та Любові Не може плювати й нищити картину Не бажає бути одним із черги Відриває шматок картини разом з натовпом Зберігає усмішку «Джоконди» як символ вічності мистецтва, духовної Краси, морального зростання людини Обирає новий шлях «назустріч ранку» — назустріч новій цивілізації «людина з душею» Став справжньою Людиною під впливом мистецтва
Символічні образи
Картина Л. да Вінчі «Мона Ліза» – символ краси, мистецтва і відродження духовності
Усмішка Джоконди – символ краси, добра, загадкової та життєдайної сили мистецтва
Хлопчик — символ майбутнього, нового покоління
Ранок – символ надії на краще Рей Бредбері, як і Леонардо да Вінчі, мріяв про духовно просвітлене людство, про велич людини, її моральне відродження, про перемогу добра над злом, краси над ненавистю. Проте реальна дійсність вимагала від нього показати жахливий стан людства і його темне майбутнє. Зазираючи на кілька століть уперед, Бредбері дає трагічні відповіді на запитання, що висунув у своєму мистецтві Леонардо да Вінчі: людина й людство прямують хибним шляхом, вони втрачають все світле, піднесене, прекрасне. Однак, як і його великий попередник, Бредбері вірить у духовне відродження людини. Якщо в серці хоча б однієї людини перемагає добро: світ ще не загинув, людство ще може врятуватися
Домашнє завдання. Уважно ознайомитися із темою уроку. 





10.04.2020

Тема. Рей Дуглас Бредбері
"Усмішка"

Переглядаємо відео:


"Усмішка"(аудіокнига):



Робота з текстом твору(усно):
Як змальовується майбутнє людства в оповіданні? 
(Воно жахливе. Дія відбувається в 2061 році, а можливо, й пізніше - люди не знають, який зараз рік, вони втратили відчуття реальності. Місто зруйноване війнами та іншими кривавими подіями. Ніхто нічого не будує, всі тільки руйнують (свята ненависті). Ця фантастична цивілізація заснована на насильстві. Похмурий, темний пейзаж підкреслює морок суспільства, що втратило моральні цінності.)
Якими постають люди майбутнього?
(В оповіданні є звичайні люди - ті, що стоять у черзі, і "вони" - ті, хто над ними. Цілком зрозуміло, що "вони" мають владу і чинять все, що завгодно, із звичайними людьми, перетворивши їх на рабів. Людство зубожіло матеріально і духовно. Натомість високих почуттів - добра, милосердя, любові до ближнього, до краси - їхні серця заполонила ненависть до минулого, до сучасного, до мистецтва, один до одного. З ненависті вони нищать все навколо, не замислюючись над тим, що, втративши духовні здобутки, вони приречені на загибель.)
Які художні прийоми, що використовував у живописі Леонардо да Вінчі, можна знайти в оповіданні Р. Бредбері?
(Напівфантастичний пейзаж, що має і земні, й інопланетні обриси; сфумато - зображення персонажів в імлі, в сутінках; анатомічна чіткість - тільки Леонардо чітко показав анатомію людини, а Бредбері відобразив "анатомію" людства майбутнього; оптимізм і віра в людину, показ її величі - це відчувається і на полотнах художника, і в образі маленького Тома, що виявився більш величним, ніж дорослі люди.)
Доведіть, що в душі Тома тривала боротьба добра і зла. Яким був результат цієї боротьби?
(Том, хоча й стоїть у черзі, щоб плюнути на "Джоконду", починає замислюватись над тим, навіщо плювати, навіщо знищувати все прекрасне, навіщо вбивати, руйнувати все навколо. У його душі зіткнулися добро і ненависть, усталені правила й суто особистісне, індивідуальне. Кульмінаційним моментом у духовному зростанні Тома був момент споглядання картини і - прозріння: "Вона гарна". Після цього він не може вже плювати й нищити. Він зберігає усмішку "Джоконди" як реліквію. Це - символ вічності мистецтва, духовної краси і водночас це символ морального перетворення, морального зростання людини. Добро і краса перемогли в ній. Людина знову стала людиною під впливом мистецтва.)
Домашнє завдання. Прочитати "Усмішку" Рея Бредбері(ст.211-216)


08.04.2020

Тема. Джанні Родарі. 
"Листівки з видами міст"

Перегляд відео до уроку:





Домашнє завдання. Опрацювати ст. 202-205
 Підготуватися до тестової перевірки знань за темами Генрі Лонгфелло і Джанні Родарі на наступний урок.







03.04.2020

Тема. Генрі Лонгфелло. "Пісня про Гайавату"



Перегляд відео про письменника:


«Пісня про Гайавату»
Анотація(читаємо усно): Центральний образ поеми – вождь племені оджибуеїв, благородний і мудрий Гайавата. Нащадок Місяця і син Західного вітру, Гайавата мав здатність спілкуватися не тільки з людьми, але й із силами природи. Він став достойним вождем племені тому, що завжди дотримувався заповіту Владики Життя, Гітчі-Маніто, якого обоготворяли індіанці. Гітчі-Маніто закликав покінчити з кровопролиттям, забути звичай кривавої помсти, мирно працювати і жити.



Домашнє завдання. Читати ст. 199-203






01.04.2020


Перше квітня
Класна робота

Тема. Роберт Бернс. Ідея любові до батьківщини у вірші Роберта Бернса "Моє серце в верховині"


       Коротка довідка про поета(усне прочитання тексту):

Український кобзар Тарас Шевченко назвав Роберта Бернса «поетом народним і великим». А заслужив він таку високу похвалу тому, що писав про найважливіше для кожного народу — про свободу, любов до Батьківщини,  людську гідність, що не залежить ні від матеріального стану, ні від походження.

Роберт Бернс народився 25 січня 1759 року в сім’ї бідного селянина Вільгельма Бернса. З 13 років він ходив за плугом, а в 15 став незмін­ним помічником батька.
Батько розумів, що лише освіта допоможе його дітям вибитися в люди. Саме тому він навчив дітей читати й писати.
Роберта віддали до землемірної школи, а потім відправили на на­вчання до м. Ервіна. Він рано почав писати вірші. Окрім того, збирав шотландські легенди, балади, вивчав рідну шотландську мову.



1. Запишіть тему уроку.
2.Прочитайте статтю підручника про Роберта Бернса(стор.195-197)
3. Перегляньте нижче відео про письменника:





4. Вдумливо прочитайте вірш "Моє серце в верховині" ( стор.196)

Моє серце в верховині

Моє серце в верховині і душа моя,
Моя душа в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
Будь здорова, верховино, любий рідний край,
Честі й слави батьківщино, вольності розмай!
Хоч іду я на чужину, повернуся знов,
Моє серце в верховині і моя любов.
Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
Прощавайте, пущі дикі й тіняві гаї,
Прощавайте, буйні ріки й бистрі ручаї!
Моє серце в верховині і душа моя,
Моя дума в верховині соколом буя,
Моя мрія в гори лине наздогін вітрам,
Моє серце в верховині, де б не був я сам.
(Роберт Бернс)
Переклад М. Лукаша

Лірика Р.Бернса глибоко патріотична. Гарячим почуттям любові до рідної Шотландії пройнятий вірш «Моє серце в верховині…». Кожен шотландець знає його напам'ять. Вірші поета ґрунтуються на фольклорних жанрах народної пісні, балади. У лаконічній і простій формі поет передавав великі почуття і глибокі думки; в його поезії розкрилися душа народу, гідність трудівника, його мрія про вільне і щасливе життя. У вірші "Моє серце в верховині" поет зображує любов до рідного краю. Сила його почуття така, що де б не був поет, думкою він завжди лине на батьківщину. Всі його мрії про рідні гори. Любій верховині належать його серце і душа.

Домашнє завдання. 
Письмова відповідь на запитання: " У чому автор бачить незвичайну красу у вірші "Моє серце в верховині"? Підтвердити думки цитата­ми з твору."    Які думки та почуття викликає у вас вірш?

Фото з відповідями надсилайте в коментарі едмодо до цього уроку.






1 комментарий: