19.05.2020
Річна контрольна робота (твір) за вивченим протягом року
матеріалом
Роботу здати до 21.05
Теми творів(обрати одну тему на вибір):
1. Які моральні
уроки Біблії важливі для мене та всіх сучасних людей?
2. Чим мене вразив
образ Прометея (за твором Есхіла «Прометей закутий»)
3. У чому секрет
популярності рубаї Омара Хайяма?
4. Чим мене
приваблює образ Роланда?
5. Які почуття в
мене викликав фінал твору «Ромео і Джульєтта»?
6. Чому образ Дон
Кіхота вважають «вічним»?
7. У чому я вбачаю
актуальність твору Мольєра «Міщанин-шляхтич»?
8. Як я розумію
вислів «Найголовнішого не побачиш очима» (зо твором Антуана де Сент-Екзюпері
«Маленький принц»)
9. У житті повинна
бути висока мрія ( за твором Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»)
10. Чим мене
привабив образ Буби – головної героїні твору Б. Космовської «Буба»?
11. Мій улюблений
герой із творів, вивчених у 8 класі.
12. Яку книгу з
програми 8 класу і чому я раджу прочитати всім людям.
15.05.2020
"Буба". Ідея поваги й любові до людини
Перегляд відео:
Виконати тестові завдання:
Тестові завдання:
1. Яку літературу представляє Б. Космовська?
А) польську; Б) словацьку; В) російську; Г) чеську.
2. Визначте жанр твору «Буба» Б. Космовської.
А) оповідання; Б) новела; В) повість; Г) роман
3. Назвіть справжнє ім’я Буби
А) Марися; Б) Віолетта; В) Агнешка; Г) Барбара
4. Визначте вік Буби
А) 12 років; Б) 14 років; В) 15 років; Г) 16 років
5. Назвіть стиль музики, який подобається Бубі.
А) кантрі; Б) R&B; В) класична; Г) рок
6. Причиною страждань Буби на початку твору є…
А) невдачі у навчанні;
Б) сварка в сім’ї;
В) нещасливе
кохання;
Г) приїзд
бабусі Рити.
7. Хто з членів родини по-справжньому розуміє Бубу?
А) мама; Б) батько;
В) дідусь; Г) сестра
8. Установіть відповідність між героєм та цитатою.
1. «Але проклятий, дурний сором примушує тебе не
ходити
на фізкультуру, щоб ніхто не побачив твоїх синців, не
носити коротких рукавів і викотів».
2. «…шістнадцятирічний життєвий стаж навчив її з
обережністю
захоплюватися
світом, який готував її тисячу
непередбачених ситуацій…».
3. «якщо й запитував, то про Йольку. Якщо балакав, то
про
Йольку».
4. «…(він) стояв перед школою, вдивляючись в небо.
Певне
, він бачив не лише хмари…».
А) Буба; Б) Йолька; В) Адась; Г) Агата; Д) Мілош.
9. Установіть відповідність між героєм та цитатою.
1. «Вона затято мовчала, що робило її схожою на
сердитого
боксера. Тим
більше, що на шиї в неї був широкий шарф,
який розміром і малюнком нагадував махровий рушник
2. «…він завжди її розумів і беріг, як зіницю ока, бо
знав,
що рідко можна
зустріти такі здібності…».
3. «… атакувала батьківський дім, захоплювала вітальню
і
перебувала там
доти, доки не з’являвся скрушний Роберт із
букетом
прив’ялих троянд».
4. «Я мушу мати вигляд приголомшливо молодої,
молодесенької,
як старшокласниця».
А) батько; Б) Віолетта Манчак; В) діусь Генрик; Г)
мама; Д) Олька.
14.05.2020
Тема. Барбара Космовська. "Буба"
Перегляд відео до уроку:
Домашнє завдання. Коротко біографію в зошиті написати - Барбара Космовська
12.05.2020
Тема. "Чайка Джонатан Лівінгстон".
Алегоричні образи повісті
Перегляд відео:
Уважно переглянути відео :
уривок з кінофільму "Чайка Джонатан Лівінгстон"
Домашнє завдання. Письмово коротко опишіть свої враження від відео, що ви зрозуміли з цього уривка для себе?В які моменти фільму ви відчували себе на місці чайки? У чому проявилась майстерність режисера? Як йому це вдалося зробити?
-Які почуття крають його душу?
- Чи кориться він долі простої чайки?
08.05.2020
Тема. Річард Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон"
Людина— маленька часточка Всесвіту. Всіма її діями і помислами керує жага пізнання світу. Але одним достатньо знати, де можна знайти більше їжі, щоб існувати. А інші прагнуть постійного вдосконалення своїх можливостей у пізнанні всеосяжної істини, бо, як писав український поет М.Вороний:
Душа бажає скинуть пута.
Що в їх здавен вона закута,
Бажає ширшого простору —
Схопитись і злетіти вгору,
Життя брудне, життя нікчемне
Забути і пізнать надземне.
Все неосяжне — охопити,
Незрозуміле — зрозуміти!
Тож поставим собі за мету "охопити неосяжне" та "зрозуміти незрозуміле", звернувшись до тексту Р.Баха.
Аудіокнига "Чайка Джонатан Лівінгстон":
-Що ж таке притча? (це повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини. Притча - твір з моральною постановою, що містить узагальнений життєвий досвід і покликана допомогти кожному, незалежно од віку, засвоїти певні принципи поведінки, дати ключ до сприйняття книжної мудрості.) В притчі на характери героїв звертається мало уваги, вони є часто неконкретними, можна сказати, навіть абстрактними, повністю залежать од наперед заданої думки. В новітній європейській літературі притча стала одним із засобів вираження морально-філософських роздумів письменника.
-Що ви знаєте про алегорію та алегоричні образи? (Алегорія (грецьк. allegoria, від alios — інший і agoreuo — говорю — інакомовлення) — спосіб двопланового художнього зображення, що грунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями з характерними ознаками приховуваного.)
Домашнє завдання. Коротко біографія Річарда Баха в зошиті. Прочитати "Чайка Джонатана Лівінгстона" Р. Баха.
07.05.2020
Тема. Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі "Маленький принц"
Перегляд відео :
Краса чистих людських взаємин у казці-притчі . Як живе людина? Що її хвилює? Куди прямує суспільство? Які взаємини між людьми? Ці питання порушуються у казці-притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Цей твір — своєрідний заповіт ідеалів.
Герой казки-притчі подорожує планетами. Він хоче знайти собі друга, дізнатися більше про навколишній світ. На різних планетах він зустрічається з їх дорослими мешканцями, але ті за цифрами доходів, честолюбством, жадібністю забули про своє людське покликання. Маленький принц по-іншому оцінює життя, як і всі діти. Для дорослих найголовніше — гроші, влада, кар’єра. Для дітей найголовніше — дружба, чесність, радість кожного дня. «Тільки діти знають, що шукають», «Дивні люди ці дорослі», — не розуміє їх малюк. Але, на щастя, зустрічаються йому й інші: ліхтарник чи старий географ.
Маленький принц на Землі потрапляє в сад, де росте безліч троянд. Виявилося, що його квітка не була унікальною. У цю важку хвилину з’являється Лис. Він роз’яснює, що світ, людину потрібно відчувати серцем, а ще «ти завжди відповідаєш за того, кого приручив». Треба вміти бути відданим у дружбі і коханні, не можна пасивно ставитися до зла, бо кожен відповідає не тільки за власну долю. І хлопчик розуміє: його троянда — єдина у світі, тому що він її «приручив».
Маленький герой зустрів у пустелі льотчика. Він допоміг йому гостріше й уважніше подивитися на життя, на своє місце в ньому і по-новому його оцінити. Маленький принц навчив його жити. Саме в пустелі, вдалині від метушні, льотчик наблизився до розуміння сенсу життя. Після довгих пошуків льотчик і хлопчик прийшли до криниці, яка є символом істини, що відкривається людині.
Важливо, щоб дорослі пам’ятали той час, коли вони були дітьми, а діти, стаючи дорослими, не забували про країну дитинства. Дитина більше відчуває серцем, ніж розумом. Дорослі думають, що вони зайняті серйозними справами у житті. Дійсно, ці справи важливі, але більш важливими є увага до людини, до її проблем, співчуття, допомога ближньому, захист краси…
Та дорослі надають великої ваги дрібницям, а про головне — красу природи і людських стосунків, правдивість, товариськість, щирість — забувають. Маленький принц переконує нас, що у житті могли б бути й інші стосунки, якби люди сприймали світ не очима, а серцем. Краса чистих людських відносин набагато важливіша у житті людини.
Домашнє завдання. Письмова відповідь на запитання до твору "Маленький принц" - "Як навчає жити маленький принц? У чому його істина життя?". Завдання виконати до 08.05.
05.05.2020
Тема. "Маленький принц" Антуан де Сент-Екзюпері
Перегляд відео :
Домашнє завдання. Дочитати "Маленький принц" Антуана Екзюпері.Виписати в зошит відомі цитати з твору "Маленький принц", які стали афоризмами. Завдання виконати до наступного уроку(07.05.)
30.04.2020
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері. "Маленький принц"
Перегляд відео до уроку:
Домашнє завдання. Прочитати твір Екзюпері "Маленький принц". С.262
28.04.2020
Тема. Контрольна робота з теми "Бароко і класицизм"
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Укажіть, як називали добу класицизму у Франції.
а) «Доба Расіна»;
б) «доба Корнеля»
в) «доба Мольєра»;
г) «доба Лафонтена».
2. Укажіть жанр, що поширився завдяки стилю бароко.
а) Афоризм;
б) сонет;
в) поема;
г) роман.
3. Укажіть значення слова bаrоссо.
а) «Філософський, мудрий»;
б) «дивний, взірцевий»;
в) «приємний, ласкавий»;
г) «вигадливий, химерний».
4. Укажіть основну пристрасть пана Журдена.
а) Пристрасть до всього нового;
б) до всього прекрасного;
в) до всього старовинного;
г) до всього дворянського.
5. Укажіть, чого, на думку Журдена, бракує його доньці для повного щастя.
а) Багатства;
б) порядного чоловіка;
в) титулу;
г) знайомств при дворі короля.
Достатній рівень
6. Укажіть літературні напрями, які сформувались у XVII ст. в Європі:
а) реалізм;
б) бароко;
в) романтизм;
г) класицизм;
д) сентименталізм;
е) ренесанс.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
7. Установіть відповідність між персонажами, які беруть участь у любовних колізіях п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».
а) Клеонт;
|
1. Школь;
|
б) Ков’єль;
|
2. Дорімена;
|
в) Журден;
|
3. Люсіль
|
г) Дорант
|
Високий рівень
Письмова відповідь на одне із питань:
1)Чому сцени навчання пана Журдена викликають сміх?
2)Як бароко вплинуло на подальший розвиток світової культури?
Контрольну роботу виконати до 29.04.
24.04.2020
Тема. Засоби комічного у комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"
Пригадаємо дещо з відео:
Приклади застосування Мольєром різних видів комічного для втілення авторського задуму:
а) гумор -Журден позичає гроші Доранту (висміюється довірливість Журдена та шахрайство Доранта);
б) іронія - пані Журден іронізує над довірливістю свого чоловіка (висміюється плазування Журдена перед аристократією);
в) сатира - Ков’єль дає негативну характеристику Журдену: «От йолоп, так йолоп!.. » (втілена народна оцінка таких «шляхтичів», засудження буржуазії в її намаганні здобути аристократичні титули та звання);
г) сарказм - пані Журден з неприхованим гнівом викриває Доранта і Дорімену, виганяючи їх зі свого дому (втілено засудження лицемірного життя аристократії);
д) буфонада (італ. bufonada - блазенство, комедійна гра акторів, в якій використовуються засоби гіперболізованого комізму, окарикатурення персонажів, ситуацій; вистава, побудована в такій манері виконання) - окарикатурення Журдена: як він одягається, вимовляє звуки під час уроку, кланяється тощо (викриття ганебного плазування перед аристократією, яка того не варта);
е) фарс (вид народного театру та літератури західноєвропейських країн, передусім Франції. Відрізнявся комічною, нерідко сатиричною спрямованістю, реалістичною конкретністю, вільнодумством. Герої фарсу - міщани. Образи-маски фарсу позбавлені індивідуальності, вони були першою спробою створення соціальних типів) - переодягання Клеонта і Ков’єля, підглядання Ніколь, побиття Журдена палицями під час посвяти у «мамамуші» та ін. (фарсові елементи надають п’єсі особливої жвавості, ефекту комічного; це також засіб викриття і висміювання дурості Журдена).
Саме тому світогляд, поведінка та мораль Журдена викликають сміх та осуд. Саме через це так холодно публіка зустріла комедію Мольєра «Міщанин-шляхтич». «Найкраще, що я можу зробити, - це викривати в смішних зображеннях пороки мого часу», - говорив сам Мольєр і дотримувався цього девізу попри всілякі негаразди.
Домашнє завдання.
Допишіть «Незавершене речення».
1. Головний герой комедії «Мііцанин-шляхтич» ______________________________
2. Пан Журден прагне ______________________________
3. Слуги в комедії – це ______________________________
4. Люсіль – це ______________________________
5. Вигадка про сина турецького дворянина належить _________________________________
6. На турецького вельможу переодягнувся _________________________________
7. Пана Журдена посвятили у неіснуючий сан _________________________________
8. На банкет пан Журден запросив _______________________________
9. Маркіза Дорімена закохана у _________________________________
10. Використовує гроші пана Журдена, підігрує йому, але зневажає його ______________________________
11. Дивиться на пана Журдена, як на опудало _________________________________
12. У кінці комедії намічаються весілля ______________________________ ____
Виконати до 28.04.
23.04.2020
Розвиток мовлення. "Міщанин-шляхтич".
Характеристика Журдена
Ми вже кілька уроків підряд розглядаємо з вами комедію "Міщанин-шляхтич". Сьогодні на уроці розвитку мовлення ми з вами письмово виконаємо характеристку головного героя комедії пана Журдена.
Ваше завдання письмово оформити в зошиті характеристику Журдена з твору "Міщанин-шляхтич".
Завдання виконати до наступного уроку.
21.04.2020
Тема. Основні образи комедії "Міщанин-шляхтич"
Перегляд відео до уроку:
Домашнє завдання. Дочитати до кінця "Міщанина-шляхтича" Мольєра.
17.04.2020
Тема. Основні образи комедії "Міщанин-шляхтич"(пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.)
Перегляд відео до уроку:
Домашнє завдання. Дочитати комедію "Міщан-шляхтич" до кінця. Вміти характеризувати образи(усно).
16.04.2020
Тема. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення
Домашнє завдання. Дочитати до кінця "Міщанина-шляхтича" Мольєра.
10.04.2020
Тема. Мольєр. "Міщанин-шляхтич"
"Міщанин-шляхтич"(скорочено):
Домашнє завдання. Читати комедію "Міщанин-шляхтич"
09.04.2020
Тема. Мольєр - майстер класицистичної комедії.
Художнє новаторство Мольєра у драматургії
Переглядаємо уважно відео до уроку:
Домашнє завдання. Опрацювати ст. 239-244. Підготуватися до тестової перевірки знань на наступний урок за цією темою.
03.04.2020
Тема. Класицизм
Перегляд відео до теми твору:
Українські пам'ятки архітектури епохи класицизму:
Класицизм у архітектурі:
КЛАСИЦИЗМ
(усне прочитання інформації)
Напрям у
європейській літературі та мистецтві, який уперше з'явився в італійській
культурі XVI ст., а найбільшого розквіту досяг у Франції XVII-ст. Цей напрям
певною мірою притаманний усім європейським літературам, а в деяких зберігав
свої, позиції аж до першої чверті XIX СТ. ДЛЯ класицизму характерна орієнтація
на античну літературу, яка проголошувалася ідеальною, класичною, гідною
наслідування. Теоретичним; підґрунтям класицизму була антична теорія поетики і,
в першу чергу, «Поетика» Аріcтотеля, теоретичні засади якого втілювала
французька «Плеяда» (XVII ст.). У виробленні своїх загальнотеоретичних програм,
особливо в галузі жанру і стилю, класицизм спирався і на філософію
раціоналізму. Першою важливою спробою формування принципів класицизму була
«Поетика» Ж. Шаплена (1638), але найпослідовнішим, найґрунтовнішим був
теоретичний трактат Н. Буало «Мистецтво поетичне»,(1674).
Класицизм (від лат. classicus —
зразковий) — художній напрям (течія) у мистецтві та літературі XVII — початку
XIX ст., для якого характерними є громадянська тематика, суворе дотримання
певних творчих норм і правил.
Причина
виникнення класицизму —
укріплення монархізму в державі.
Епоха
класицизму породила великих драматургів, якими були трагіки Корнель і Расін,
комедіограф Мольєр.
Основні риси
класицизму
1) Зображення
героїв позитивних (зразок для наслідування) або негативних (моральний урок
читачам).
2)
Дотримання в драматургії правила трьох єдностей: єдність дії (чітка
композиція), єдність часу (один день), єдність місця (в одному місці).
3)
Підкреслення в образах героїв однієї риси характеру (честь, обов’язок,
хоробрість, лицемірство, жадібність тощо).
4) Конфлікт
пристрасті (серця) і обов’язку (розуму) — розум перемагає.
5)
Літературні жанри поділялись на «високі» (ода, трагедія, епопея, героїчна
поема; величава, урочиста мова), «середні» (наукові твори, елегії, сатири;
загальновживана мова), «низькі» (комедія, пісні, листи в прозі, епіграми;
розмовний стиль).
Представники
класицизму
Практиками
класицизму були насамперед французькі письменники:
поет Франсуа
де Малерб,
драматурги П’єр
Корнель, Жан Расін, Жан-Батист Мольєр,
романістка М.
де Лафайєт,
письменники-афористи Франсуа
де Ларошфуко, Ж. де Лабрюйєр,
байкар Жан
Лафонтен, пізніше — просвітителі Вольтер, Жан-Жак Руссо та
інші.
Предстаники
класицизму в українській літературі
Деякі
тенденції класицизму знайшли свій вияв у трагікомедії «Володимир» Феофана
Прокоповича, поезії Івана Некрашевича, шкільних «піїтиках» XVIII ст., поемі
«Енеїда» Івана Котляревського, травестійній оді «Пісні Гараська» Петра
Гулака-Артемовського, оповіданнях Григорія Квітки-Основ’яненка та ін.
Шедевром
українського класицизму стає героїко-комічна поема Івана Котляревського
«Енеїда» — твір бурлескний і травестійний.
Поширюється
також травестійна ода (І. Котляревський, П. Гулак-Артемовський) і байка (П.
Білецький-Носенко, П. Писаревський, С. Рудиковський). «Низькі» класицистичні
жанри превалюють і в драматургії («Москаль-чарівник» та «Наталка Полтавка» І.
Котляревського, «Сватання на Гончарівці» та «Шельменко-денщик» Г.
Квітки-Основ’яненка), а в доробку Г. Квітки-Основ’яненка розвивається нетипова
для літератури класицизму проза. З «високих» жанрів на зламі XVIII–XIX століть
була поширена ода (І. Фальковський, І. Максимович, І. Шатович), яка
створювалася з приводу урочистих дат або візитів світських і церковних
можновладців.
Класицизм як літературний стиль
Період
|
ХYІІ –
ХYІІІ століття
|
Країни
|
Італія,
Франція, Росія
|
Історичні
умови
|
формування
сильних монархічних держав
|
Естетичне
підґрунтя
|
антична
теорія поетики, зокрема «Поетика» Арістотеля
|
Філософська
основа
|
раціоналізм,
утвердження культу розуму
|
Основні
риси
|
зображення
дійсності з позицій правдоподібності, значущість громадянської проблематики,
утвердження почуття обов’язку як головного, об’єктивність розповіді,
однозначність характеру героя, ієрархія жанрів і стилів, утвердження закону
«трьох єдностей» у класицистичній драматургії, повчання і виховання як одна з
основних функцій
|
Представники
|
Мольєр,
П’єр Корнель, Жан Расін, Михайло Ломоносов, Гавриїл Державін
|
Теоретиком
французького класицизму був Нікола Буало. Наприкінці XVII ст. в поемі-трактаті
«Поетичне мистецтво» (1674) він створив розгорнуту естетичну теорію класицизму,
яка мала величезний вплив на формування класицизму не лише у Франції, а й у
інших країнах. Буало прагнув підпорядкувати мистецтво певним нормам, які
відповідали розумінню прекрасного в добу класицизму.
На відміну
від митців бароко, класицисти першоосновою мистецтва вважали розум і думку,
відкидаючи інтуїцію та ускладнену метафоричність барокових творів.
Буало
рекомендував літераторам зберігати у творах три єдності — єдність місця, часу
та дії: всі події твору мали відбуватися в одному місці, в межах одного дня
(доби), основна дія не мала перериватися якимись іншими подіями. Важливою була
вимога знати закони мови й дотримувати їх, уважно ставитися до добору слів.
За правилами
естетики класицизму, літературні жанри поділялися на «високі» та «низькі» (цей
поділ здійснювався за принципом належності їх до високого чи низького стилів).
Для кожного жанру були встановлені чітко визначені межі й особливості,
відповідні герої та мова. Існувала сувора заборона щодо змішування високого й
низького, прекрасного й потворного, трагічного і комічного (на відміну від
бароко).
До «високих»
відносили трагедію, оду, епічну героїчну поему (епопею). У них зображували
важливі для держави події; уславлювали коронованих осіб і аристократів,
полководців, відважних воїнів; розвивали ідею патріотизму, необхідності
підкоряти почуття обов’язку служіння королю та інтересам держави. Мова
трагедій, од, героїчних поем мала бути поетичною, пафосною, піднесеною,
позбавленою просторіччя та фольклоризмів. «Низькими» жанрами вважали комедію,
байку, сатиру тощо. У них діяли буржуа, торговці, селяни, городяни, слуги (всі,
хто належав до так званого третього стану); зображувались побутові ситуації;
переважно висміювались людські та суспільні вади. Комедії писали прозою, їх
персонажі розмовляли простою народною мовою.
Класицисти
вважали, що призначення літератури — виховувати людину, але не шляхом читання
моралей чи нотацій, а насолодою, яку має надавати мистецтво.
02.04.2020
Тема. Джон Донн. "Священні сонети"
( "Щоб мучить мене...")
Усне прочитання інформації нижче:
Однією з вершин творчості
Джона Донна вважають цикл сонетів La
Corona (біля 1607 – 1609 р.) і «Священні сонети». «Священні сонети» або «Доброчесні сонети»
– це 19 сонетів, 16 з яких написані в
1609 – 1611 рр., останні 3 – після 1617 р. Тема
цього циклу – усвідомлення людиною невідворотності смерті, подолання
страху смерті і набуття нею безсмертя.
Внутрішній розлад героя – головний мотив
творів Донна. Поета приваблюють складні почуття протиріч, боротьба емоцій,
напруженість, а тому антитеза – головний композиційний прийом. Характерною для
поезії Донна є музичність, скритість метафор і порівнянь – все це нагадує
манеру багатьох поетів Італії та Іспанії.
Донн – це бароковий поет, у його поезії
поєднано містику і сакральне, він звертався до янголів, Бога, Богоматері,
оскільки світ доби Донна – це світ, у
якому сакральне і містичне поєднання в один ланцюг.
Читання сонету "Щоб мучить мене...":
Сонет № 19
«Щоб мучить мене...»
Щоб мучить мене, крайнощі у всім
Зійшлися; я — клубок із протиріч;
В душі моїй зустрілись день і ніч;
Веселий щойно — враз стаю сумним,
Впадаю в гріх й розкаююсь у нім,
Любов кляну й хвалу їй шлю навстріч;
Вогонь я й лід, жену й тікаю пріч;
Німий в мольбі, великий у малім.
Я зневажав ще вчора небеса —
Молюсь сьогодні й Богові лещу,
А завтра вже від страху затремчу —
Й набожність потім знов моя згаса.
Коли тремтів від страху я — ті дні
Спасіння, може, принесуть мені.
(Переклад Віктора Марача)
Коментар до сонета ( усне прочитання інформації):
Внутрішній розлад героя — головний мотив творів Донна. Поета приваблюють складні суперечності, боротьба емоцій, напруженість, а тому антитеза — головний композиційний прийом. Характерною для поезії Донна є музичність, прихованість метафор і порівнянь, що нагадує манеру багатьох поетів Італії та Іспанії. Джон Донн — поет дуже складний, а часом і трохи загадковий. Його вірші абсолютно не вміщуються в межі готових визначень і немов навмисно дратують читача своєю багатозначністю, несподіваними контрастами і поворотами думки, постійними пошуками і постійною незадоволеністю.
Домашнє завдання. Аналіз вірша "Щоб мучить мене" Джона Донна(тема, ідея).
31.03.2020
Тридцять перше березня
Класна робота
Тема. Лірика європейського бароко. Джон Донн
Це сторінка вашого підручника 233.
Усне прочитання інформації:
Баро́ко (від порт. barroco ісп. barrueco та фр. baroque — перлина неправильної форми) — стиль у європейському мистецтві (живописі, скульптурі, музиці, літературі) та архітектурі початку XVI століття — кінця XVIII століття. Хронологічно бароко слідує за Ренесансом, за ним іде Класицизм.
Батьківщиною бароко вважається Італія та її такі визначні мистецькі центри, як Рим, Мантуя, меншою мірою — Венеція і Флоренція, де зберігаються перші зразки бароко в архітектурі, скульптурі, живописі.
Уважно перегляньте відео до уроку "Доба бароко"
Бароко в архітектурі України:
Живопис бароко:
Домашнє завдання. Прочитати в підручнику біографію Джона Донна. с. 233-234
Комментариев нет:
Отправить комментарий