19.05.2020
15.05.2020
Повторюємо теми Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика", Туве Янсон "Капелюх чарівника". Готуємося до останньої контрольної роботи з цих тем та попередніх на наступному уроці.
12.05.2020
13.05.2020(тема розрахована на два уроки)
Хто ще не здав ДЗ - здавайте мені;)
Тема. "Капелюх чарівника". Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Перегляд відео:
08.05.2020
Тема. "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору
Перегляд відео:
06.05.2020
Тема. Туве Янсон. "Капелюх чарівника"
Знайомство з книгою:
29.04.2020
28.04.2020
Тема. Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці. Образ Віллі Вонка
24.04.2020
Пропоную схарактеризувати Чарлі із твору «Чарлі і шоколадна фабрика» так:
Чарлі – маленький хлопчик із бідної родини, який у житті має найголовніше – мрію. Цей хлопець мріє побувати на шоколадній фабриці. Але для цього необхідно виграти квиток. Завдяки натхненній вірі та бажанню, малий Чарлі потрапляє на фабрику, а згодом і одержує головний приз.
Любов до шоколаду Чарлі має з дитинства: «Чарлі бачив у вітринах крамничок цілі стоси величезних шоколадних плиток. Він зупинявся й дивився на них, притискаючись носом до скла і стікаючи слиною». На жаль, хлопець не міг насолоджуватись солодощами часто: «Чарлі Бакет міг відчути смак шоколаду єдиний раз на рік, на свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші...».
Хлопчик втілює такі риси як доброта, милосердя та щирість. Саме завдяки цим рисам молодший із Бекетів здобув прихильність містера Вонки та став його наступником. Чарлі виступає антиподом інших героїв повісті, адже він тихий і ввічливий хлопчик, у якого відсутні будь-які пороки.
Головна цінність для Чарлі – родина, що його любить. Це є найдорожчим скарбом у житті хлопчика. У творі зображені ще чотири родини, де батьки мають кошти на забезпечення своїх дітей навіть з надлишками. Проте вони розгублені у цьому світі, адже не наділені найголовнішим – батьківською любов’ю. Чарлі здатний на щиру любов, має інтерес до життя, підтримку свої близьких людей.
Завдяки образу Чарлі, читач може усвідомити, що на першому місці у житті людини мають бути гарні стосунки всередині родини, турбота та підтримка, а вже потім всі дорогі та цінні іграшки та солодощі. Молодший із Бекетів справжня щира, життєрадісна та любляча дитина.
Домашнє завдання. Дочитати "Чарлі і шоколадна фабрика"(можна проглянути в інтернеті). Дати письмову відповідь на запитання: "Чи хотіли б ви працювати на шоколадній фабриці? Чому?Який ваш улюблений шоколад та вироби із шоколаду, які найчастіше ви собі купляєте?"
22.04.2020
Тестова перевірка знань за попередні теми уроків
21.04.2020
Опрацюйте картки(усно):
Домашнє завдання. Продовжити читати " Чарлі і шоколадна фабрика" Р.Дала. Підготуватися до самостійної роботи за вивченими темами .
17.04.2020
Перегляд відео до уроку:
15.04.2020
08.04.2020
Перегляд відео до теми уроку:
07.04.2020
Тест на перевірку знань:
(Зазначте цифру і букву)
03.04.2020
Перевірка на знання прочитаної казки "Аліса в Країні див"
01.04.2020
31.03.2020
Підсумкова контрольна робота
виконати до 21.05.
виконати до 21.05.
I.
Початковий рівень.
1. Як дівчинка Аліса потрапила в казкову країну?
а)
через двері, б) через дзеркало, в) через
кролячу нору.
2. Хто розмовляв з Алісою в озері сліз?
а) Миша, б) кішка, в) фламінго.
3. Ким була королева
у Країні Див?
а) королевою
квітів, б) королевою шахів, в) королевою з колоди карт.
4. Чим у королівстві грали у крокет?
а) фламінго, б) картами, в) молотками.
5. Що дало можливість дітям потрапити на шоколадну
фабрику?
а) золотий квиток, б) гроші,
в) запрошення.
6. На чому Чарлі та містер Вонкі прилетіли до дому Бакетів?
а) на літаку, б)
на парашуті, в) на ліфті.
ІІ. Середній рівень
1.Установити відповідність
1 «Пригоди Тома
Сойєра» А) Джанні Родарі
2
«Полліанна» Б) Роальд Дал
3 «Книги в
червоній палітурці» В) Елеонор Портер
4 «Чарлі й
шоколадна фабрика» Г) Марк
Твен
Д) Марина Цвєтаєва
III Достатній рівень. Дати коротку відповідь:
Опишіть характер Аліси в кількох словах.
IV.
Високий рівень. Дати розгорнуту відповідь на одне із запитань
1.У яку книжку ти хотів би потрапити і чому?
2.Чи потрібні
людині сором та совість?( за творами
М.Твена «Пригоди Тома Сойєра» , Р.Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»)
3. У чому полягала ідея радості життя в Полліанни?
15.05.2020
Повторюємо теми Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика", Туве Янсон "Капелюх чарівника". Готуємося до останньої контрольної роботи з цих тем та попередніх на наступному уроці.
12.05.2020
13.05.2020(тема розрахована на два уроки)
Хто ще не здав ДЗ - здавайте мені;)
Тема. "Капелюх чарівника". Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Перегляд відео:
Домашнє завдання. Письмово коротка відповідь- "Мій улюблений персонаж з твору "Капелюх чарівника". За що сподобався персонаж і чим саме відрізняється від інших.
08.05.2020
Тема. "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору
Перегляд відео:
Домашнє завдання. Дочитати "Капелюх чарівника". Скласти письмово план до розділу 2. Завдання виконати до наступного уроку(12.05.)
06.05.2020
Тема. Туве Янсон. "Капелюх чарівника"
Знайомство з книгою:
Домашнє завдання. стор.230-239 розпочати читати "Капелюх чарівника"
29.04.2020
Тема. Туве Янсон. Біографія письменниці
Перегляд відео:
Домашнє завдання. Сторінка 226-229 читати, підготуватися до невеличкої тестової перевірки з цієї теми на наступному уроці
28.04.2020
Тема. Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці. Образ Віллі Вонка
І.Мотивация навчальної діяльності
-Діти, чи любите ви мріяти?
-А що таке мрія?
-Чи може людина жити без мрій?(подумайте про це усно)
-А ви любите подорожувати? Любите пригоди?
Тоді вперед. Пропоную і нам разом із Чарлі здійснити подорож чарівною фабрикою містера Вонки.
Доцільно розпочати подорож зі знайомства з власником фабрики
Віллі Вонком - власником шоколадної фабрики
-Яким постає перед нами містер Вонка ?
( "І що то був за дивовижний чоловік ! На голові він мав чорний циліндр. Одягнений був у фрак з розкішного темно-фіолетового оксамиту. Штани мав темно-зелені. Рукавички- перламутрово- сірі. А в руці мав
Елегантну тростинку з золотою бамбулькою".«З його підборіддя стирчала акуратна чорна цапина борідка.А очі -очі він мав невимовно ясні. Здавало
ся, вони весь час іскряться та мерехтять. Власне кажучи,все його обличчя освітлював радісний усміх».)
Віллі Вонка
Це дивакуватий кондитер, що володіє шоколадною фабрикою. В нього відкрита, чуттєва, майже дитяча душа в тілі дорослої людини. Він існує сам по собі, виношуючи та примножуючи нескінченні ідеї, удосконалюючи справу, що приносить йому задоволення.
Містер Вонка — самотній геній, що повністю ізолював себе від людей. У дитинстві він страждав від терору свого батька, який забороняв йому реалізовувати свій творчий потенціал. Невідомо, чи став Віллі Вонка кондитером з протесту своєму батькові, або це дійсно був його божий дар, що розкрився всупереч обставинам і завдяки внутрішній силі героя. Крім того, батько поставив Вілі перед серйозною дилемою: або сім’я, або його покликання. У підсумку це вилилося в повне зречення від людей і від близьких відносин. Адже мислення дитини йде від часткового до загального. У нього немає сім’ї, немає дітей, немає друзів і навіть знайомих. Коло його спілкування складають лумпа-лумпи, їх він вважає безпечними для себе. Саме цей страх і продиктував йому настільки безглузду умову, як відмова від сім’ї, щоб працювати на фабриці.
Попри всю безглуздість такого підходу (або близькість, або успіх), він дуже поширений у нашому суспільстві. На жаль, багато людей бояться, що близькі стосунки стануть тягарем на їхньому шляху до успіху. Тому нас оточує так багато шалено одиноких людей, що досягли успіху на професійному терені.
Наприкінці твору (фільму) тільки Чарлі Бакету вдалося переконати Віллі в тому, що сім’я набагато важливіша за улюблену справу.
-Яке враження він справив на дітей? А на вас?
( "Ох, а яким він здавався розумним. Яким кмітливим, проникливим і
енергійним!..Вбирав усе довкола своїми ясними мерехтливими очима.
Його рухи були швидкі, як у білки,спритно ї і хитрющої старої білки в парку. " Я захоплений! Зачарований! Безмежно втішений! ")
"Чудеса фабрики Віллі Вонки":
Галявина під землею ,Шоколадний водоспад, трава з цукрової вати,
шоколадна ріка, яхта з карамельки.
Цех винаходів
Вічні барбариски, іриски,від яких росте волосся і борода, жуйка,що заміняє обід з трьох блюд.
Рожевий туннель.Двері з написом "Фіалковий крем",боби,високі,мав тополі", "зефірні подушечки" ,"лизальні шпалери","гаряче морозиво".
Горіховий цех
Білки самі лущать горіхи.
Скляний ліфт
Через скло видно гори грильяжу,( ліфтоліт ) хуртовини з цукрової пудри.
Телешоколадний цех
Через телевізор передавали шоколад.
Умпа-лумпи
Гномики, які працюють на фабриці, завжди веселі, співають
пісні.
Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру " Якби я потрапив на фабрику містера Вонки ..."
24.04.2020
Образ Чарлі з твору Роальда Дала
"Чарлі і шоколадна фабрика"
Пропоную схарактеризувати Чарлі із твору «Чарлі і шоколадна фабрика» так:
Чарлі – маленький хлопчик із бідної родини, який у житті має найголовніше – мрію. Цей хлопець мріє побувати на шоколадній фабриці. Але для цього необхідно виграти квиток. Завдяки натхненній вірі та бажанню, малий Чарлі потрапляє на фабрику, а згодом і одержує головний приз.
Любов до шоколаду Чарлі має з дитинства: «Чарлі бачив у вітринах крамничок цілі стоси величезних шоколадних плиток. Він зупинявся й дивився на них, притискаючись носом до скла і стікаючи слиною». На жаль, хлопець не міг насолоджуватись солодощами часто: «Чарлі Бакет міг відчути смак шоколаду єдиний раз на рік, на свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші...».
Хлопчик втілює такі риси як доброта, милосердя та щирість. Саме завдяки цим рисам молодший із Бекетів здобув прихильність містера Вонки та став його наступником. Чарлі виступає антиподом інших героїв повісті, адже він тихий і ввічливий хлопчик, у якого відсутні будь-які пороки.
Головна цінність для Чарлі – родина, що його любить. Це є найдорожчим скарбом у житті хлопчика. У творі зображені ще чотири родини, де батьки мають кошти на забезпечення своїх дітей навіть з надлишками. Проте вони розгублені у цьому світі, адже не наділені найголовнішим – батьківською любов’ю. Чарлі здатний на щиру любов, має інтерес до життя, підтримку свої близьких людей.
Завдяки образу Чарлі, читач може усвідомити, що на першому місці у житті людини мають бути гарні стосунки всередині родини, турбота та підтримка, а вже потім всі дорогі та цінні іграшки та солодощі. Молодший із Бекетів справжня щира, життєрадісна та любляча дитина.
Домашнє завдання. Дочитати "Чарлі і шоколадна фабрика"(можна проглянути в інтернеті). Дати письмову відповідь на запитання: "Чи хотіли б ви працювати на шоколадній фабриці? Чому?Який ваш улюблений шоколад та вироби із шоколаду, які найчастіше ви собі купляєте?"
22.04.2020
Тестова перевірка знань за попередні теми уроків
Уважно прогляньте попередні теми уроків "Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика" розміщені на цьому блозі(відео,інформацію) та приступіть до виконання тестів на перевірку знань.
Тест виконати до 24.04. 12 год.
Роальд Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика"
Опрацюйте картки(усно):
Домашнє завдання. Продовжити читати " Чарлі і шоколадна фабрика" Р.Дала. Підготуватися до самостійної роботи за вивченими темами .
17.04.2020
Тема. Роальд Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика"
Перегляд відео до уроку:
біографія Роальда Дала і книга "Чарлі і шоколадна фабрика"
Домашнє завдання. Уважно проглянути відео до теми .
15.04.2020
Тема. Сучасна література
Роальд Дал. Біографія письменника.
Перегляд відео до теми(знайомство з письменником):
Про дитячі книжки Роальда Дала:
Домашнє завдання. Уважно проглянути біографію Роальда Дала(в підручнику вашому немає цієї теми).
08.04.2020
Тема. Марина Іванівна Цвєтаєва.
"Книги в червоній палітурці"
Відеовірш "Книги в червоній палітурці":
Усне прочитання інформації:
Аналіз твору вірша "Книги в червоній палітурці", Марина Цветаєва:
Тема: Про улюблені книжки, про улюблене заняття – читання.
Ідея: світ дитинства та світ Книги — це один гармонійний та щасливий світ, а світ дорослих контрастує з ними, тому що вони більше не вірять в реальність світу Книги.
Головна думка: на думку автора, віра в живе слово Книги і робить дитину чистою, сміливою та щасливою. Герої найкращих творів світової дитячої літератури стали для багатьох хлопчиків і дівчаток різних країн та епох не тільки найкращими друзями, а й провідниками у неповторний світ, де завжди сяє сонце, де панують щастя, радість і завжди звучить дитячий дзвінкий сміх!
Ліричний герой: доросла людина "Из рая детского житья...". Рай — щось далеке та невимовно прекрасне. Дитинство залишилось у минулому ліричної героїні. Вона остаточно прощається з дитинством. Доросла героїня розуміє, що щастя, радість залишились у далекому дитинстві й ніколи не повернуться, в дорослому житті немає місця фантазії, літературні герої ніколи більше не оживуть. У дорослому житті багато зла та несправедливості, з гіркотою героїня говорить про те, що єдині, хто не зрадить, — це улюблені з дитинства книги, що робили її щасливою.
Сюжет вірша:
розповідає про маленьку авторку, одержимою книгами, і сюжетами творів Марка Твена. Дух ліричної героїні захоплювали напружені сцени, такі як розв'язка роману "Принц і жебрак", момент в печері з Томом і Беккі з "Тома Сойєра". Калейдоскопом ці сюжети миготять у міру прочитання вірша. Своє твір Марина Цвєтаєва закінчує, використовуючи урочисті звернення до славу дитинству і книгам - "про золоті часи", "про золоті імена". Вірш перетворюється в гімн, в оду літературі і юним рокам.
розповідає про маленьку авторку, одержимою книгами, і сюжетами творів Марка Твена. Дух ліричної героїні захоплювали напружені сцени, такі як розв'язка роману "Принц і жебрак", момент в печері з Томом і Беккі з "Тома Сойєра". Калейдоскопом ці сюжети миготять у міру прочитання вірша. Своє твір Марина Цвєтаєва закінчує, використовуючи урочисті звернення до славу дитинству і книгам - "про золоті часи", "про золоті імена". Вірш перетворюється в гімн, в оду літературі і юним рокам.
Художні засоби: епітети: «золоті часи», «потертому палітурці», «манірною вдови», уособлення: «тремтять вогники», вигуки: «мені страшно!», «Боже!» і риторичне питання: «... чому серед червоних книг знову за лампою не заснути б?».
Домашнє завдання. Уважно переглянути відео до уроку. Підготуватися на наступний урок до виконання тесту.
07.04.2020
Тема. Узагальнення вивченого матеріалу.
Казка "Аліса в Країні Див"
(Зазначте цифру і букву)
Розділ «Порося та перець»
1. Тестові завдання
- Лакеями у лівреї були
а) карась і змія; б) карась і жаба; в) жаба і миша.
- Герцогині надано запрошення від королеви на гру
а) більярд; б)тріктрак; в) крокет.
- У будинку герцогині панували
а) гармидер і брязкіт; б) тиша і спокій; в) гармидер і спокій.
- Повітря у кухні насичене
а) ароматом троянд; б) запахом юшки; в) перцем.
- Кіт дурносміх, бо він
а) чеширський; б) сіамський; в) муркотун.
- Першими кухарка жбурнула у Герцогиню
а) блюдця та тарілки; б) кочергу та щіпці; в) полумиски та казан.
- Герцогиня зроду не терпіла
а) арифметики; б)географії; в) біології.
- Немовля Герцогині було схоже на
а) жабеня; б) гарненьке дитинча; в) морську зірку.
- Щоб удержати немовля, потрібно було схопити його за
а) ліве вушко та праву ніжку; б) праве вушко та ліву ніжку;
в) обидві ручки.
- Дитинча перетворилося на порося і
а) потрюхикало в чащу; б) повернулося в будинок; в) сховалося під кущем.
- Коли Кіт зникав, то деякий час у повітрі насамкінець висів його
а) кінчик хвоста; б) усміх; в)кінчик носа.
- Пекельний гармидер – це художній засіб
а) епітет; б) метафора; в) антитеза.
03.04.2020
Тема. "Аліса в Країні Див"
Тестові завдання(письмово у зошиті):
(Зазначте цифру і букву)
Розділ «Униз і вглиб кролячою норою»
- Аліса нудьгувала, сидячи без діла
А) у човні; б) на березі; в) на дереві.
- Кролик дістав з кишені
а) червонобоке яблуко; б) білу хусточку; в) годинника.
3. Кроляча нора знаходилася
А) під живоплотом; б) у кущах; в) під деревом.
- Під час польоту Аліса прихопила варення
А) малинове; б) абрикосове; в) помаранчеве.
- Аліса, закінчивши політ, впала
А) на диван; б) на Білого Кролика; в) на купу хмизу й листя.
- На триногому скляному столику лежав
А) пухнастий кіт; б) крихітний золотий ключик; в) кусень хліба.
- Через випиту рідину з пляшечки Аліса
А) зменшилася; б) збільшилася; в) потовстішала.
8.Випивши рідину з пляшечки, Аліса сягала
А) 10 м; б) 10 см; в) 10 дюймів.
- «Аліса як вітер помчала» – це художній засіб
А) епітет; б) порівняння; в) метафора.
- Слова «З’їж мене» написані
А) на тістечкові; б) на тортику; в) на пиріжку.
- Аліса, падаючи в колодязь, думала, що летить
А) до центру Землі; б) у космос; в) до казкового королівства.
- Ця казка відноситься до різновиду казок
А) про тварин; б) чарівних; в) соціально-побутових.
01.04.2020
Перше квітня
Класна робота
Тема. "Аліса в Країні Див". Образ Аліси.
Персонажі, які оточують героїню.
Творча історія написання казки (усно читаємо інформацію):
Книга Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» виникла під впливом реальних подій та реальних людей. До задуму написати «Алісу в Країні Див» автора підштовхнув випадок на прогулянці. 4 липня 1862 р. професор Доджсон вирушив кататися човном у товаристві дочок декана свого коледжу. Серед трьох дівчат була десятирічна Аліса. Вона звернулася до професора з проханням розповісти казку. І Доджсон тут-таки вигадав історію про те, як сама Аліса нібито потрапила до підземної країни, де з нею трапилося чимало незвичайного. Повернувшись додому, Доджсон занотував у блокноті основний сюжет казки. А вже за три роки видав її під назвою «Аліса в Країні Див», підписавши псевдонімом Льюїс Керролл. Перша рукописна книжка, подарована Кєрроллом Алісі Ліддел мала назву «Пригоди Аліси під землею». Автор наклеїв на обкладинку світлину семирічної Аліси Лідделл, підкреслиючи вік своєї літературної героїні. У казці Алісі 7 років.
Через 6 років Керролл написав продовження пригод головної героїні цього твору - «Аліса в Задзеркаллі», де юна героїня перетворилася на справжню королеву. Себе письменник зобразив у вигляді Білого Лицаря, який розповідає Алісі про неймовірні винаходи. А на прощання просить озирнутися й помахати йому.
Фантастика ( з грецьк. здатність уявляти):- те, чого не існує в реальності;
-
Щоб показати свою щиру любов до дітей, автор уводить Алісу у фантастичний світ, чарівну атмосферу якого створюють дивовижні події (гонитва за Білим Кроликом, падіння дівчинки в його нору, знаходження загадкової кімнати, утворення від сліз Аліси цілого озера), казкові персонажі (Білий Кролик і Миша, які вміють розмовляти; птахи й звірі, що опинилася в озері сліз) і предмети, наділені незвичайними властивостями (за допомогою напоїв і їжі Аліса збільшується або зменшується, золотий ключик має відчинити дверцята в чарівний садок).
Образ Аліси
(усне прочитання інформації)
Аліса (головна героїня) - вічна мрійниця. Їй ніколи не буває нудно: вона завжди вигадає для себе гру або розвагу. При цьому головна героїня гранично ввічлива з усіма, незалежно від походження людини і його особистісних якостей. Ну і в міру наївна - це в силу її юного віку і мрійливості.
Ще одна невід'ємна риса Аліси - це цікавість. Саме завдяки йому вона потрапляє у всякі переробки і пригоди. У колективі грає роль спостерігача: їй обов'язково потрібно додивитися, чим закінчиться справа. Але якщо їй стає цікаво, вона піде до кінця, щоб задовольнити свою цікавість. І вибереться з будь-якої ситуації неушкодженою, завдяки своїй невичерпній винахідливості.Аліса: чемна - видно що Аліса вихована в класичній англійської школі і хнае манери поведінки; допитлива - її цікавить усе, що трапляється на шляху, навіть якщо це небезпечно для здоров'я або життя; найрозумніша - Королева, Король, Кат побігли до Аліси, щоб вона їх розсудила.
Домашнє завдання.
Дочитати казку "Аліса в Країні Див", заповнити в зошиті таблицю «Персонажі, які оточують Алісу в Країні Див».
На минулому уроці ви з допомогою хмари слів схарактеризували Алісу, тепер черга за іншими персонажами казки. Впишіть їх характерні ознаки.
На минулому уроці ви з допомогою хмари слів схарактеризували Алісу, тепер черга за іншими персонажами казки. Впишіть їх характерні ознаки.
Персонажі
|
Характерні ознаки
|
Кролик
|
|
Герцогиня
|
|
Миша
|
|
Чеширський Кіт
|
31.03.2020
Тридцять перше березня
Класна робота
Тема. Льюїс Керролл. «Аліса в
Країні Див».
На канікули я вам задавала прочитати казку "Аліса в Країні Див"
Давайте пригадаємо про самого автора казки.
Перегляньте відео до уроку.
Письмове завдання1. Підпишіть ілюстації до казки письмово у своєму робочому зошиті.
Дати назву кожній ілюстрації письмово:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
Письмове завдання 2. Використовуючи хмару слів нижче, схарактеризуйте образ Аліси.
Виконані письмові завдання надсилайте мені фотографією з мобільного телефону в едмодо в коментарях до цього уроку, аби я оцінила виконання завдання.
Термін виконання завдання - до середи 01.04.2020
Комментариев нет:
Отправить комментарий