воскресенье, 29 марта 2020 г.

Українська мова, 7 клас

19.05.2020
Узагальнення й систематизація вивченого про частини 
мови

Повторення тем:

Домашнє завдання. Вправа 556. стор.195




18.05.2020
Підсумкова контрольна робота з вивчених тем. 
Здати роботу до 19.05.2020


З-поміж варіантів відповідей оберіть один правильний.

1.   Прийменник у потрібно вжити в рядку:
А мікротеми ... тексті
Б розвиток науки ... Україні
В роль української мови ... світі
Г винаходи ... історії людства
2.       Похідний прийменник потрібно пи­сати окремо в рядку:
А розташований по/серед села
Б по/між молодих берізок
В бігти на/зустріч вітру
Г гуляння під/час свята
3.       Помилково вжито прийменник у словосполученні рядка:
А різьба по дереву
Б товариш по школі
В зошит по біології
Г звернутися по допомогу
4.       До сурядних належать усі сполуч­ники рядка:
А але, також, коли, тому що
Б або, чи, однак, не то... не то
В хоча, та, поки, нібито
Г проте, що, зате, щоб
5.       Окремо потрібно писати всі сполуч­ники рядка:
А коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би
Б для/того/щоб, як/тільки, тому/що, дарма/що
В у/зв'язку/з/тим/що, за/те, ніби/то, так/що
Г з/того/часу/як, не/мов, про/те, як/що
6.       Допущено помилку в написанні частки зі словом у рядку:
А дехто таки стояв
Б отакий то розумний
В підійди-но ближче
Г було б добре відпочити
7.       Частку ні потрібно писати разом в усіх словах рядка:
А ні/хто, ні/в/якому, ні/від/чого
Б ні/який, ні/скільки, ні/кого
В ні/чого, ні/в/що, ні/до/чого
Г ні/де, ні/з/кого, ні/з/ким
8.       Частку не потрібно писати разом у реченні:
А Жодна думка не/видалась йому до­ладною.
Б Нічого нам не/залишається, як оборо­нятися.
В До весни вже не/далеко.
Г Зорі поки що не/вкрили цілого неба (З тв. А. Чайковського).

9. Укажіть рядок, у якому всі слова з не пишемо разом.
А Не/весело, не/абищо, не/наче, не/виконана справа.
Б Не/щодавно, не/впинно, не/мало, а багато, не/голосно
10. Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку:
А (з)під, (по)серед, (по)між, (по)під;
Б (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за;
В (з)під, (за)для, (уві)сні, (у)слід;
Г (до)вкола, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля.
11. Записати слова, знімаючи риску.
Дарма/що, по/перек, ані/трохи, де/що, не/мов/би/то/,з/за, одночасно/з, тому/що, що/небудь, на/вколо, на/випадок, з/понад, по/між, під/час, під/кінець, аби/що, як/от, не/наче, от/же, будь/коли.
12. Перекласти українською мовою.
Подойти к столу; варенье к чаю; по собственному желанию; по ошибке; товарищ по школе; на протяжении дня; одежда к празднику; ездить по селам.






15.05.2020
Тема. Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків.
Увага! 18.05. - підсумкова контрольна робота

Перегляд відео:



Домашнє завдання. сторінка 190-191(опрацювати), вправа 549.
На наступному уроці підсумкова контрольна робота, повторити теми: прислівник, прийменник, сполучник, частка, вигук.



12.05.2020
Тема. Правопис часток НЕ і НІ з різними частинами мови

Перегляд відео:



Домашнє завдання. Стор. 183. вправа 524 письмово.



08.05.2020
Тема. Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі

Знайомство з часткою:



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Стор.178-180 уважно читаємо. Вправа 516 письмово. Завдання виконати до 12.05.



05.05.2020
Тема. Написання сполучників

Перегляд відео до теми уроку:



Домашнє завдання. стор.175, вправа. 497, 498 письмово



04.05.2020
Тема. Сполучники сурядності та підрядності


Уважно переглядаємо відео до теми уроку:


Домашнє завдання. стор.170-171(опрацювати), вправа 487, стор.172



28.04.2020
Тема. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням


Переглядаємо відео до уроку:



Домашнє завдання. с.166-167, вправа 480 (I) письмово



27.04.2020
Тема. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення


Уважно переглянути відео до уроку:



Домашнє завдання. с.160-161 прочитати, вправа 464 письмово. Виконати завдання до наступного уроку(28.04.)


24.04.2020
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс

Уважно переглядаємо відео до теми уроку:


Домашнє завдання. Стор.158, вправа 449(письмово). Виконати до 27.04.


21.04.2020
Тема. 

РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ

ПОРТРЕТНИЙ НАРИС У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ

Як працювати над портретним нарисом:
1. Почніть портретний нарис з пошуку героя.
2. Зберіть інформацію про людину. Гармонійно поєднайте документальне та художнє.
3. Складіть попередній план портретного нарису. Композиція нарису складається із зав’язки, розвитку дії, кульмінації і розв’язки.
4. Визначте структуру нарису. Ви можете викладати інформацію як у хронологічному порядку (він був, потім зробив, потім став), так і у зворотному (зараз він займається, але був час, коли ця людина).
5. Продумайте заголовок.

Усне завдання.
Прочитайте текст.  Знайти в текстах фрагменти, що містять біографічні відомості про героїв нарисів й особисте ставлення автора до них.
Текст 1
ДОЧКА ПРОМЕТЕЯ
Творчість кожного митця невіддільна від часу, на який вона припадає. У ній так чи інакше залишить свій відбиток історія, суспільні, політичні чи громадські чинники, ну і, звісно, особисті переживання. Кохання, щастя, любов чи біль, смуток обов’язково залишиться у творчості людини.
Перечитуючи вірші видатної української поетеси Лесі Українки, невільно починаєш вникати в чарівний світ творчості, відчуваючи всі переживання й кожен дотик кохання чи розчарування в житті цієї, на вигляд слабкої, але в душі безмежно сильної жінки.
Леся Українка, а в житті Лариса Петрівна Косач, народилась на Волині, серед чудової, недоторканої природи, синіх озер і піднебесних борів. Мати — відома письменниця Олена Пчілка. У родині завжди шанувались народні звичаї, традиції, панувала творча атмосфера. Саме це і стало поштовхом для маленької Лариси почати творити. Ще з раннього дитинства вірші дівчинки вирізнялись своїми серйозними думками й висловами.
Хвороба, яка застала письменницю в ранні роки, залишила значний відбиток у житті і творчості письменниці. Доля розпорядилась так, що наділила Лесю дивовижними здібностями, та в той же час змусила щоденно, великими муками боротись за своє життя. Під час свята Водохреща дівчинка загралась, і не помітила, як промочила ноги. Саме це і стало початком жахливої хвороби — туберкульозу кісток, а потім легень і нирок.
Проживши всього сорок два роки, поетеса залишила незабутній скарб, гордість українського народу — свої вірші. Не тільки українці, а й весь світ вічно будуть пам’ятати цю сильну духом жінку.
Текст 2
ЦІКАВА ЛЮДИНА
Я не зразу вирішила, про кого писати нарис. Звернувши увагу на слова «цікава людина», зрозуміла, що героєм нарису буде мій учитель Сергій Петрович, викладач художньої школи.
Це чоловік сорока п’яти років з коротко постриженим волоссям, веселим обличчям і міцними руками. Коли він посміхався, його очі почитали світитися особливою теплотою.
Він посміхався, а все навколо ставало радіснішим і приємнішим. Та інколи Сергій Петрович приходив похмурим, заклопотаним. Навіть погода в ці дні ніби підлаштовувалася під його суворий образ.
Сергій Петрович не нав’язував нам прийомів малювання. Він учив творити, а не наслідувати когось.
Учитель мав гарне почуття гумору. Якщо хтось забував удома олівець, маркер, фарби, зверталися до нього. Не думайте, що Сергій Петрович давав щось задарма. Забуваці треба було заспівати на всю школу мистецтв, або продекламувати напам’ять, або станцювати. І все це робити старанно, як справжній актор.
Ми також не залишалися в боргу. Одного разу написали йому листа, тобто написав Мишко (у нього якийсь дорослий почерк) від імені таємничої незнайомки. Поклали конверт на столі вчителя. У цей день він був особливо добрим до нас. Ми подумали, що Сергій Петрович повірив вигадці, і довго над цим сміялися.
Через деякий час знайшли охайно складений лист для нас. У ньому Сергій Петрович повідомляв, що він дякує за теплі слова і турботу про нього, що вражений, які ми слухняні і талановиті діти. У конверті, крім листа, лежали вісім цукерок. Нас у групі було саме восьмеро.
Після цієї історії ми ще довго не могли дивитися вчителеві в очі (було соромно), але з того дня він став для нас справжнім другом.
На жаль, через деякий час Сергій Петрович переїхав працювати в інше місто, але я й досі з особливою теплотою і ніжністю згадую цю талановиту людину і мудрого наставника.

Домашнє завдання. Написати портретний нарис про відому людину.


17.04.2020


 Тема. Прийменник як службова частина мови. Види прийменників за будовою

Перегляд відео до теми уроку:



Домашнє завдання. Сторінка 154-155 читаємо. Вправа 440(письмово)






13.04.2020
Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Прислівник"

Перегляд відео про прислівник(повторення важливих вивчених тем):














Домашнє завдання . Вправа 424 письмово. Підготуватися до тестової перевірки знань з теми "Прислівник".


10.04.2020
Тема. Букви -н- та -нн- у прислівниках

Переглядаємо відео до уроку:


Домашнє завдання. Переписати, на місці крапок вставляючи н або нн.Позначити в словах орфограму “Н і нн у прислівниках”.

Ліхтарів проміння простяглося і в вікні задума..о цвіте. Кудись стрічки доріг тума..о простяглись. Я по скверу розгубле..о йду. Садів рум’яний цвіт обсипався духмя..о. Знов осіння тишина со..о лине. Вітер осені шале..о жовтий лист жене увись. В далечінь холодну без жалю за літом синьоока осінь їде навма..я. І сміються солов’ї так безмежно і натхне..о. Далекий потяг воста..є крикнув.
З творів В.Сосюри.


07.04.2020
Тема. 

НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКОВИХ СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ ТИПУ: РАЗ УРАЗ, З ДНЯ НА ДЕНЬ...


Читаємо правило:
Сполуки іменників із прийменниками, які відповідають на питання прислівника та є у реченнях обставинами, називають прислівниковими сполуками. Наприклад: без сумніву, на щастя, з переляку, по змозі, у вічі, як слід та ін. Прислівникові сполуки часто називають прислівниками. Це свідчить про те, що процес їхнього переходу в прислівники ще не завершився.
Прислівникові сполуки пишуть окремо. Проте їх правопис краще перевіряти за словником.
Окремо пишуться словосполуки, що мають значення прислівників і складаються з двох іменників (зрідка — числівників) та одного чи двох прийменників: від ранку до вечора, день у день, з боку на бік, з дня на день, один в один, раз у раз, рік у рік, час від часу.

Уважно перегляньте прикріплену презентацію до уроку на едмодо.

Сторінка 143 вашого підручника - ОПРАЦЮВАТИ правило самостійно!

Домашнє завдання. Вправа 419 письмово.



06.04.2020

Повторення теми 
"Написання прислівників окремо, разом , через дефіс"

Перегляд відео до теми:


Домашнє завдання. Вправа. 397(письмово)





03.04.2020

Тема. Написання прислівників окремо, разом, через дефіс

До уваги відео, переглядаємо:


Домашнє завдання. Сторінка137-138, вправа 395(письмово)






30.03.2020                            30 березня
Класна робота

Тема уроку. Правопис прислівників на –о, -е утворених від прикметників і дієприкметників(запис у зошит). Сторінка підручника 136.

Перш ніж почати вивчати нову тему, давайте пригадаємо все, що ми вивчали про прислівник, пропоную до Вашої уваги перегляд відео про прислівник.


Уважно прочитайте правило на с.136.

Домашнє завдання.
Виконайте письмово вправи – 386, 387 ( сфотографуйте виконані вправи і пришліть мені).

Термін виконання – до вівторка 31.03.

Комментариев нет:

Отправить комментарий